tisdag 20 november 2012

Home alone day

Har en "home alone day", något jag inte haft på mycket länge...
Dagen starta med en sovmorgon, tagit mig tid att äta en god vällagad frukost, målat tånaglarna, lyssnat på musik, druckit kopiösa mängder starkt kaffe från min favoritmugg, skissat, struttat runt i  kanintofflor och favorit-myströjan och bara tagit det lugnt och inte ens stuckit ut huvudet utanför ytterdörren... SKÖNT!

Egentid är ett måste, för min existens i alla fall... Därför kan det vara jobbigt i perioder om man inte får den tiden.

Men nu resten av dagen blir det andra bullar...bokstavligen... skall nämligen knåpa ihop lite middag och efterrätts-baka till mig själv, min bror och min käresta... Inte för att jag måste, utan för att jag vill... Egentid behöver inte vara att man är passiv, utan helt enkelt att man gör något efter sin egna vilja och för egen del!

(men det finns en viss risk att kanintofflorna är på dygnet runt, oavsett middagsgäster eller ej)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar